|
www.kijwoko.fora.pl Młot na złodziei
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
pawel91BDG
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 0:27, 26 Maj 2011 Temat postu: Benzyna, Olej Napędowy, Gaz, Źr. alternatywne |
|
|
Witam.
Transport jest motorem handlu i gospodarki.
Niestety ostatnimi czasy transport drożeje, i to znacząco, a co za tym idzie ceny produktów, które są transportowane (takie trochę masło maślane).
Powód jest prosty - rosnące ceny paliw, i bark wsparcia dla źródeł alternatywnej energii.
Na cenę paliwa składa się koszt:
-surowca
-produkcji/przetworzenia surowca
-dystrybucji
-marża
-VAt
-opłata paliwowa
-akcyza
nie wiem czy to wszystko, ale o tym, jak na dzień dzisiejszy jest mi wiadomo.
Z prostych przyczyn, czterech pierwszych składowych ceny, nie da się uniknąć. Chyba nie trzeba tłumaczyć.
Reszta to podatki... właśnie, jaka reszta? Ta reszta to ok 3 złotych z każdych 5zł/l
Dobra, jest Vat, ok, niech już zostanie... ewentualnie opłata paliwowa też, bo to bardzo nie wiele...
Ale akcyza to to całe 2 złote, czyli tyle co pierwsze 3 lub 4 składowe ceny. Nie wiem kto wymyślił ten chory system, ale akcyzę wg mnie należy całkowicie zlikwidować - cena popularnej nie powinna przekraczać ok 3,50, ON 3.20/30... a gazu max 1.70zł (w zależności od marży stacji paliw, na to nie mamy zbyt dużego wpływu).
Pozostaje jeszcze rzesza domorosłych mechaników, którzy własnoręcznie przerabiają auta na wodór czy olej roślinny. Uważam, że po przejściu przeglądu takie auta powinny być bez problemu dopuszczone do ruchu.
No i jeszcze nieszczęsne auta na prąd. Mało jest stacji ładowania, a ich popularność nie jest zbyt duża w Polsce (relatywnie wysoka cena za 1kw/h). W tej kwestii, nie mam niestety nic do powiedzenia...
Aha, co do opcji nr 3 (Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp._
ja tam nie wierzę w to, ale dodałem żeby nie było, że jestem stronniczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
JohnyDoe
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia / Niemcy
|
Wysłany: Czw 0:44, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Nie zlikwidować a zmniejszyć Akcyzę. Państwo łata dziurę naszymi pieniędzmi, co jest całkowicie logiczne względem podatków 'normalnych' (o ile to jest normalne, bo podnoszenie vatu, podatki od spadków, darowizn itd widzę jako zwykłe złodziejstwo i tyle) to akcyza jest typowym "weźmiemy, bo możemy". Nie mam nic przeciwko symbolicznym odprowadzaniu (1-5%) ale nie zwykłej kradzieży.
Podatek drogowy, ok, coś tam idzie na drogi, bo z czegoś na te marne naprawy biorą, ale akcyza i vat(moim zdaniem) to totalna bzdura i złodziejstwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Thorvoy
Administrator
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 2:10, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zaznaczyłem "obniżyć". Powiedzmy, że uznaję konieczność istnienia akcyzy, ale nie na poziomie, który rozpieprza koniunkturę w i tak już biednym kraju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Dejvid
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Nysa
|
Wysłany: Czw 9:39, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A ja się wyłamałem. Totalna reformacja:). Akcyzy na benzynę, ropę i gaz są różne, dodatkowo zaczną dochodzić opłaty za jazdę "autostradą" i obwodnicami autostradowymi. Ok 1/3 ceny benzyny to akcyza, a 1/4 przy cenie oleju, gaz ciągle uprzywilejowany (!). Jak u nas poszły ceny w górę i zaczął się szum, to z ciekawości sprawdziłem ceny u sąsiadów. W Czechach każdy rodzaj paliwa był o ok 50 gr. większy niż u nas, a oni już od dawna mają swoje winiety. Domyślam się, że u nas też by tak chcieli, ale Czesi przy tych obciążeniach nie mają wcale lepszych dróg, więc droga ta prowadzi donikąd.
Inna sprawa to czemu gaz ciągle taki tani? Kiedyś kiedyś słyszałem, że miał być tak tani tylko 2 lata, ze względu na coś tam. Owe 2 lata minęły wiele lat temu, a tu ciągle wstrzymują się z akcyzą na gaz. Argumenty w stylu "na gazie taniej" kompletnie do mnie nie trafiają, bo jestem totalnym przeciwnikiem gówna w silniku. Chcesz mieć taniej kup sobie diesla, albo w miejską komunikację. Dlatego, że ktoś chce taniej ja mam mieć drożej? Sorry ale szanuję swój silnik i nigdy LPG badziewia mu nie zafunduję, ale czy przez to mam cierpieć. Generalnie mam gdzieś czy paliwo jest po 4,50 czy 5,20, bo na moich 54 litrach jest to różnica 37 zł, a to wychodzi jakieś 50 km w mieście mniej. Jeśli paliwo jest dobre to mogę ponieść takie koszty. Ile to podnieść cenę gazu o 50 gr, a paliwa opuścić o 50 gr.? Tak jak auto średnio pali 1,5l gazu na 1l paliwa, to gazownikom i tak będzie się to opłacać, a miłośnicy prawdziwej motoryzacji będą mieli tańsze 95. A jak już ktoś jest taki EKO i oszczędny to za 20 tys. mu przerobią auto na silnik elektryczny. 100 km przejedzie za 1 zł, zaoszczędzi na naprawach, a elektronika tak idzie do przodu, że akumulatory starczają na coraz dłuższe trasy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dejvid dnia Czw 9:40, 26 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
JohnyDoe
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia / Niemcy
|
Wysłany: Czw 10:35, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie skomentować nie na temat :
Jako, że montowałem różne rzeczy (kompresory od Probe'a, turbiny, rozprężanie silnika i wiele innych) w silnikach typu DOHC, OHC, BOA, BOB, spotkałem się z wieloma instalacjami LPG i co nieco o nich wiem. To, co powtarzasz, to zwykła, głupia propaganda podreperowana dumą o to, że przecież tankować lpg nie wypada bo wstyd. Ale po kolei.
Diesel jest obecnie najbardziej awaryjnym silnikiem (za małe smarowanie turbiny podczas jazdy poniżej progu turbiny, zapychanie wtryskiwaczy itd) i najwięcej taki remont kosztuje (relatywnie). Przy tym wcale nie jest tańszy, patrząc na to, ile kosztuje koszt eksploatacji, oraz, co istotne, niedługo ma dojść tzw. 'podatek ekologiczny' co sprawi, że diesel pójdzie do lamusa (ok 60 gr więcej na litrze).
Uwielbiam silniki jak mało co i mówiąc, że montując lpg do swojego silnika nie szanuję go, godzisz nieco we mnie(pomijam wszystkich innych instalujących LPG). LPG przy dobrej zainstalowanej sekwencji (czyli nie takiej u pana Kazia za 800 zł w stylu dwóch rurek miedzianych zamiast mieszalnika tylko na przykład za 2,500 zł), zainstalowanej inteligentnie (np. parownik PONIŻEJ zbiornika chłodzenia, nie nad, nie obok) niweluje wszystkie 'byłe' skutki ewentualnej eksploatacji, na przykład tak często powtarzany osad na bloku silnika (na wtryskach z sekwencji nie ma to miejsca w większym stopniu, niż na benzynie, bo ona też zostawia osad), ponadto silnik pracujący na lpg (powtarzam - dobrej jakości instalacją) ma dużo większą kulturę jazdy, nie szarpie, nie wskakuje od zera do 3000 w milisekundę, tylko przyjemnie przyspiesza. Nie traci również mocy (byłem, potwierdzałem na hamowni - 2.0 DOHC przed - 101 km, po 100 km to nie utrata mocy). To tak z głównych prawd podsumuję: lpg NIE niszczy silnika, lpg JEST lepsze w wielu przypadkach niż benzyna dla silnika, lpg JEST lepsze niż diesel (mniej niszczy silnik sama jego konstrukcja), lpg JEST tańsze niż benzyna, co jest bardzo dobre, bo inaczej przesiedlibyśmy się na rowery.
Co do samochodu elektrycznego, to żaden nie przejedzie 100 km za 1 zł (chyba, że mówimy o wózkach golfowych albo coś), ładowanie takiego samochodu jeszcze rok temu (nie wiem jak teraz) bylo niemiłosiernie długie a akumulatory dalej nie mają tyle siły (przy małej wadze), żeby utrzymać moc na no właśnie...więcej niż 100 km a stacji nie ma co 100 km.
Pomijam fakt tego, że ja w Niemczech tankuję za bagatela 1.50 euro, co daje ok 5,85, tankując dobrą benzynę, a 1.40 jak chcę taką naszą '95'. Więc niedługo będziecie tankować za tyle, ile ja w Niemczech, tylko, że tutaj to ma sens cenowo a w Polsce to zwyczajne złodziejstwo.
Aha, lpg kosztuje tutaj 0.75e za litr. Praktycznie żadna różnica w jakości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Thorvoy
Administrator
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:58, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Niezły wywód o LPG. Akurat sam nie chciałbym w swoim aucie montować, choćby przez to, że instalacja zajmuje kawał bagażnika, a ja cenię sobie przestrzeń bagażową, tzn. będę cenił, jak już kupię sobie auto. No i jednak nie bez kozery nie wpuszcza się aut z LPG do podziemnych garaży...
Ja jeszcze chciałbym się dowiedzieć jakie są roczne wpływy z akcyz na paliwo i na co dokładnie ta kasa została przeznaczona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Dejvid
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Nysa
|
Wysłany: Czw 16:52, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Może wiele prawdy jest w słowach o lpg, ale nigdy mnie to do siebie nie przekona. Gdyby silniki miały być na gaz to by były, co już niektóre marki wprowadzają.Nie uwierzę w to, że gaz w moim DOHC będzie lepszy od benzyny. Z dieslami 100% racji, naprawa nowych to majątek wydany.
Ja jednak lubuję się w starych autach (do 1990 ostatecznie 1995). Miałem starego góólfa II GTD. Spalanie w trasie 4,5l, a nowe diesle się cieszą jak dojdą do tego. Mam starą Hondę P3G i stosowanie się do zaleceń producenta sprawia, że te auta przetrwają wieki (jak się dba). Faktycznie na niektóre silniki tego modelu gaz nie wpływa negatywnie, ale w przypadku mojego wiem, że zacznie go niszczyć, co potwierdziły doświadczenia innych użytkowników tego silnika.
Co zaś do cen paliwa w Polsce i Europie, to niestety u nas najpierw chcą zrównać ceny, a później może zarobki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
JohnyDoe
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia / Niemcy
|
Wysłany: Czw 17:47, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Znów offtop, ale muszę, później wrócę do tematu.
A gdybym stanął z Tobą na lotnisku z zagazowanym DOHC przeciwko benzynowemu (zakładając, że każdy ma tyle samo koni) to uwierzyłbyś, że straty w mocy są minimalne w porównaniu do zysków z paliwa? Bo mój OHC (2.0, jeden wałek rozrządu, w specyfikacji 105 KM) gonił na gazie DOHC (2.0 dwa wałki rozrządu, 115KM w specyfikacji), nie dał rady go przegonić (ale mało który OHC daje radę przegonić zdrowego DOHC'a), ale trzymałem mu się na dupie bez żadnego problemu.
Powtarzam raz jeszcze: niezależnie od konstrukcji silnika, spalanie gazu (podanego odpowiednią instalacją, oczywiście, z dobrymi filtrami itd) nie uszkadza silnika. Po prostu się nie da.
To kolejny mit, jak ten, że nie da się zagazować diesla - otóż da się, będzie jeździł jak na nitro, ale silnik pójdzie do piachu bardzo szybko bez odpowiedniego nadzoru.
To są po prostu mity. Nie chcę Cię przekonywać do słuszności LPG, bo każdemu lepsze to co lepiej leży pod nogą, ale nie wprowadzaj ludzi w błąd mówiąc, że gaz niszczy silniki.
No właśnie co do cen, mówię o tym, że opwinna być diametralnie niższa, co stałoby się po ucięciu akcyzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Dejvid
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław / Nysa
|
Wysłany: Czw 17:55, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Mi nigdy nie niszczył LPG silnika, bo go nigdy nie miałem. Mówię o tych, których znam i którzy go mieli. Może to być wina złej instalacji lub złego dbania o silnik. Mnie nigdy to nie przekona aby sobie go zainstalować. Kocham klasykę i stan klasyczny. Nawet jak by mnie było stać na zakup 8l starego amerykańca nigdy bym mu gazu nie założył .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
pawel91BDG
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 20:31, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
To ja jeszcze tak wtrącę od technicznej strony...
Maj 2010 - praktyka zawodowa na lotnisku.
Nasz majster miał Renault Kangoo 1.6 Benz (na próbę wlaliśmy Kerozynę - paliwo do tłokowych silników lotniczych, 100 oktanowe)
Jego podwładny miał również takie auto z tym, że z 3 letnia sekwencją 3 generacji
(gazik z Orlenu - gość mówił że jest ok, ja do orlenu nie mam przekonania)
Wjechaliśmy na płytę lotniska (w gazowym jechało tylko 2 gości, w naszym czterech).
Zatrzymanie przed pasem startowym zielone światło, i rura... szliśmy łeb w łeb przez cały czas. Ktoś się powinien teraz spytać jak to możliwe. Proste, gaz ma ok 112 oktanów ale w postaci płynnej. Moc traci się, gdyż jest on w postaci gazowej i ma wtedy ok 96-99 (rożnie bywa, zależy od stężenia i mieszanki łatwopalnej).
Te całe ploty, wypuścili baroni naftowi, którzy bali się o własne kieszenie. Wszystko co napisałem jest potwierdzone, wystarczy poszukać na forach motoryzacyjnych.
Chwała Ci Dejvidzie za twój wywód
Co do kultury pracy - im więcej oktanów, tym lepiej się silnikowi spala paliwo i lepiej chodzi. Części mogą się zużywać o 2-3% szybciej, bo na gazie temperatura silnika może wzrosnąć o nawet 15st celcjusza.... ale silnik jest w stanie wytrzymać różnicę ok 20... więc lachę na to
Napisał bym w dziale off topic ale takiego nie ma, i wnioskuję o jego utworzenie.
Co do obcięcia akcyzy, ceny nie powinny przekraczać wg mnie tych które podałem na początku. Myślę, że jest to optymalne - licząc że koszty producenta zostaną na takim poziomie jak dziś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Thorvoy
Administrator
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:42, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jak nie chcecie offtopować, możecie zawsze przenieść dyskusję do działu "Ogólne". Nie jestem za bardzo w temacie, ale w jakiś sposób fascynuje mnie ta dyskusja. Może dlatego, że sam niedługo planuję kupić auto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
farrel
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 21:56, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ja zacznę trochę z innej beczki. Na dobrą sprawę nie wiemy w tej chwili w jakim zakresie możemy zmienić akcyzę. Chodzi mi głównie o to, że budżet jako taki projektuje się w całości, ciężko powiedzieć co się stanie jeśli zmniejszymy/zlikwidujemy akcyzę albo jakikolwiek inny podatek. Prawdopodobnie komuś będzie trzeba zabrać. Przydały by się bardziej konkretne propozycje. Np. obniżenie akcyzy o 10gr. zmniejszy wpływy do budżetu o ileś milionów i za to nie będzie takiej inwestycji w drogi. Póki co hasła zmniejszymy akcyzę do mnie nie przemawiają.
Jeśli chodzi o inną akcję, która może pomóc naszym Polskim drogom jest Tiry na tory [link widoczny dla zalogowanych] Akcja ma właściwie same plusy:
-zmniejszenie ruchu na drogach przez najcięższe pojazdy
-zmniejszenie kosztów przewoźników
-generowanie przychodu na kolei
Co o tym myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Thorvoy
Administrator
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:12, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Moja opinia jest taka, że mógłbyś dla TIR-ów na torach założyć osobny wątek, bo już teraz widzę, że z tego wywiąże się dłuższa dyskusja.
Jeśli chodzi o obniżkę akcyzy- jasne, że państwo straci ileś tam groszy na jednym litrze, ale z drugiej strony Polak będzie kupował tych litrów więcej, kiedy benzyna potanieje. Teraz trzeba byłoby zaprosić jakiegoś analityka rynku, który mógłby określić optymalny kompromis.
No i dalej nie wiem jakie są wpływy z akcyz oraz ile na co zostaje wydane. Myślę, że akcyzy można grubo przyciąć przy jednoczesnym ściganiu debili, którzy dają wygrać przetarg firmom odwalającym fuszerkę, jak przy niedawnej aferze z szosą, której jakość była fatalna, a koszt wykonania wyższy niż droga podobnej klasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
pawel91BDG
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 22:43, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Dobra, temat chyba został wyczerpany, są pomysły, są dobre perspektywy i wiadomo o co chodzi i w jakim to celu.
Jedyne co mnie interesuje, bo nikt nie poruszył tematu domorosłych mechaników przerabiających pojazdy, a opisałem to w temacie.
Tak więc zapraszam do przeanalizowania tego pomysłu...
@edit
Tak odnośnie wodoru...
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj można znaleźć wiele propozycji i wyjaśnień.
Może i wy przerobicie auto na wodór, ja zbieram materiały...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawel91BDG dnia Czw 22:46, 26 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Co należy zrobić z akcyzą na paliwa? |
Nic, zostawić taką jak jest, niech się dzieje co chce. Będę płacił 5 zł za chleb i tyle. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wyrzucić ją. Jest zbędna, tworzy sztuczne koszty, które i tak idą do kieszenie poli... |
|
12% |
[ 1 ] |
Częściowo lub nawet znacznie obciąć. Tworzy sztuczne koszty, ale podtrzymuje budowę dróg, ich remonty itp. |
|
50% |
[ 4 ] |
Totalnie zreformować opodatkowanie paliw - obecny system jest całkowicie niewydolny i nieefektywny. |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 8 |
|
Autor |
Wiadomość |
Thorvoy
Administrator
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1845
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|